dinsdag 12 juni 2012

Waar zijn de kluten- en andere vogelfoto's gemaakt?

Die vraag is herhaaldelijk gesteld n.a.v. mijn 3 meest recente blogs (Kijvende Kluten, bezorgde oudersEerste rang in het vogeltheater met aanstaande ouders, een adoptiekind en veel agressievelingen in de hoofdrollen en Smakelijk eten!), met foto's gemaakt in het prachtige Pinskterweekend. 
De meeste mensen zullen het inmiddels al wel weten of vermoeden: dat was op Texel, de plasjes Ottersaat en Wagejot boden een fantastisch schouwspel dat weekend. Er zijn altijd wel vogelaars, zelfs 's ochtends om 6 uur! Om 7 uur zaten we in een bijna aaneengesloten rij te fotograferen. 


Texel staat bekend om zijn vogelrijkdom, het is altijd genieten daar, maar vooral in de lente! Dus vooruit, ik gooi er nog een kluut tegenaan, ik heb enorm veel foto's gemaakt van deze mooie vogels.


Vogels die nog niet aan bod kwamen in de blogs zijn de lepelaars, er zijn grote kolonies op Texel en tijdens een excursie konden we de lepelaars op vrij korte afstand observeren. Dat was genieten, want  er waren jongen te zien en ook was duidelijk dat het vaak een heel gekrakeel is in zo'n kolonie.




Verder wil ik heel graag deze eidereendjes nog laten zien, ze hadden grote haast om weer bij hun moeder(s) te komen, die al in het water zwommen.


Er is nog veel meer te zien en te beleven op dit eiland, zonder compleet te kunnen en willen zijn, noem ik 
het strand



De mooie avondluchten boven de vuurtoren


De opkomende zon boven het wad


en de ondergaande zon boven de Noordzee


Heel veel bloemen!




















Texel: eiland van Texelaars (schapen en inwoners inbegrepen), wandelaars, hengelaars, vogelaars, etcetera(ars): er is voor elk wat wils! Als je nu nog niet naar Texel wilt, weet ik het ook niet meer....


Mocht je meer info willen over de vogelplasjes, laat het dan maar even weten. Bedankt voor je bezoek aan mijn blog!

16 opmerkingen:

  1. Hoi Marion,
    Na jouw foto's gezien te hebben, wilde ik heel graag naar Texel. Ondanks de regen toch gegaan en ik heb genoten. Mijn foto's volgen nog. Ik had niet zo veel tijd, dus moet zeker een keertje terug. Geweldig mooi vond ik ook de bermen vol met bloemen aan de oostkant. Een fijne optie die excursie naar de lepelaarskolonie. Vanaf het uitkijkpunt sta je wel erg ver weg.
    Mooi de foto van de zon boven het wad. Je hebt prachtige foto's laten zien van Texel en in elk geval mij er een enorm plezier meegedaan. Bedankt.
    Groetjes, Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Gonnie, dat je bent geweest en er ook genoten hebt. Ben heel benieuwd naar je foto's!
      Groeten, Marion

      Verwijderen
  2. Hoi Marion
    ja Texel is inderdaad erg mooi.
    je hebt er ook hele mooie foto's gemaakt,
    groetjes Herman.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bijzonder fraaie opname...... prima gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Marion,
    Geweldige foto's weer van je. Super om al die lepelaars met die kleintjes zo bijelkaar te zien. Maar ook die zonsopkomst en zonsondergang zijn werkelijk schitterend. Ook je opnames van die bloemen vind ik erg mooi.
    Overigens vind ik die opname van die twee personen aan het strand met dat licht ook best bijzonder om te zien.

    Fijne tijd nog in Miami, maar dat zal best lukken denk ik zo!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk blog Marion en fantastisch mooi foto's. Het is een prachtig eiland.
    Hartelijk groet marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja Texel is een mooi eiland...
    Prachtig, grappig om te zien hoe al die
    fotografen daar al liggen de vogels zullen er zo langzamerhand wel aan
    gewend zijn....
    je foto's zijn mooi,
    De kolonie lepelaar heb je ook in beeld kunnen brengen, ik eh ze zelfs nog nooit
    in het echt gezien...
    maar ook de rest van de foto's ziet er heel mooi uit...
    prima reclame blog voor Texel...

    gr. Nieske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Marion,
    Een mooi Texelblog waarin je een aantal prachtige
    aspecten van dit fraaie eiland laat zien.
    Prachtige gevarieerde fotoserie.
    NAtuurkieker Coby

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Marion, wat leuk dat je nog even wat info geeft, wie weet ga ik daar nog eens gebruik van maken.
    Verder weer een mooie impressie van Texel, genoeg te beleven zo te zien.
    Top, die lepelaarkolonie, wel een pietsje teveel licht als je het mij vraagt..
    Groetjes
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helemaal mee eens, Loes, met je opmerking over de lepelaars. Ik had mijn laptop nog op de energiespaarstand staan, waardoor met name deze foto's wat te enthousiast bijgewerkt zijn. Inmiddels bijgewerkt. hartelijke groeten, Marion

      Verwijderen
  9. Hai Marion,

    Wat leuk om in dit blog de variatie van het eiland te zien.
    Je hebt er prachtige series aan over gehouden.

    Groet,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi! Texel is echt een aanrader zo te lezen/zien
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Marion,

    Ja ik wil! Maar nu nog wat extra vakantiedagen zien te regelen.

    Mooie serie weer. Gaaf zeg die lepelaars.

    Groeten, Robert

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Schitterende foto's Marion.
    Groetjes van je zus F.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Texel staat nog steeds hoog op mijn verlanglijstje (voor volgend jaar). Mede door jouw foto's bewijst het nog maar eens hoe graag ik daar naartoe wil.

    Bedankt voor het delen van de info en natuurlijk je fraaie opnames die je daar gemaakt hebt.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen